Víte, že archiválie (vybrané dokumenty, a to i elektronické) z Vaší společnosti jsou budoucím majetkem státu? Umíte je odlišit od dokumentů "S" a správně s nimi naložit? Zaznamenali jste novelizaci vyhlášky o výkonu spisové služby ? Umíte sestavit spisový a skartační řád a plán vč. zásadních změn a připravit skartaci? Víte, jaké jsou trendy správy dat a jak se na budoucnoct připravovat?
Kurz je určen účetním, asistentkám a všem, kteří se ve firmě zabývají archivací a skartací, příp. připravují podklady k rozhodnutí o outsourcingu těchto služeb. Vhodný je i pro začínající logistiky a interní auditory.
|
|
Po absolvování kurzu
- získáte přehled o zákonných povinnostech při správě listinných i elektronických dokumentů,
- zjistíte praktické možnosti uložení dokumentů uvnitř firmy a efektivitu externí archivace,
- získáte znalosti o eGovernmentu, elektronické konverzi dokumentů a užívaných formátech dat.
|
|
Program 9.00 - 13.30
• Aktuální zákonné povinnosti pro práci nejen s papírovými dokumenty v platném znění zákona 499/2004 Sb., též povinnosti související s elektronickými systémy spisové služby, datovými schránkami, soubornými formáty, konverzí dokumentů a s elektronickým podpisem. • Jednotlivé typy dokumentů (účetní záznamy), evidence, směrnice, (skartační) lhůty. • Návaznost na IT, úvod do archivace elektronických dokumentů, možnosti digitalizace dokumentů a použití workflow systémů. • Praktické postupy archivace papírových dokumentů a budoucích archiválií, speciální archivační alkalické boxy a krabice, logistické přístupy. • Výhody správy dokumentů ve firmě a externě mimo firmu, technické podmínky ukládání a náklady s tím spojené. • Archiválie obchodní firmy, jako budoucí majetek státu, vč. historického hlediska. • Ukládání mzdových dokumentů a personálních spisů. • Tvorba skartačních návrhů a předávacích protokolů s ukázkami, řízení se Státním oblastním archivem, soustava archivů. • Fyzická skartace dokumentů - skartační stroje, kontejnery, bezpečnostní aspekty různých druhů likvidace dokumentů a nosičů dat. • Účetní a další agenda dokumentů zanikajících společností - kdo se musí postarat o uložení dokumentů, vč. zaměstnaneckých agend, požadavky pro výmaz společnosti z obchodního rejstříku.
|
Posluchači obdrží studijní materiál.
|
|
|
|
|
lektor: Ing. Ivana Doubková - všechny kurzy lektora lektorka a konzultantka v oblasti archivace dokumentů
|
|
cena: 3364,- Kč (včetně 21% DPH) cena: 2780,- Kč (bez DPH)
|
Kurz objednáte kliknutím na číslo variabilního symbolu.
|
tel.: 602 216 066, kurzy@pragoeduca.cz
|