Po absolvování kurzu: • uvědomíte si podstatu role leadra týmu, • zjistíte, jaké jsou zdroje přirozené autority leadra a jak svou autoritu může dále rozvíjet, • získáte znalosti o důležité roli vize, cíle a hodnot v působení leadra na svůj tým, • naučíte se, jak efektivněji pracovat s vnitřní i vnější motivací lidí, • budete umět lépe identifikovat a využívat plný potenciál svých lidí, • pochopíte nezastupitelnou roli emoční inteligence v dynamice týmu, • posílíte si svoji manažerskou kompetentnost.
|
Program 9:00 - 17:00
• Osobnost leadra Pokud včelař přichází k úlu a neví přesně, co chce a jak to udělá, dají mu včely co proto. U nejistého leadra je to naprosto stejné. Když si není jistý svou rolí, vizí a cílem, dojde i na „žihadla a úprk s hanbou a frustrací“. Leader se nemůže ostýchat uplatňovat svoji autoritu a moc, mít z lidí či situací obavu. Chce-li dostat ze svého týmu výkon a výsledky, musí mít respekt. Znát sebe i své lidi, podporovat je a rozvíjet jejich talenty; analogicky jako včelař koná při vidině bohaté medové úrody… - význam osobní vize a osobního příkladu, - autorita formální a přirozená, - zdroje autority a důvěryhodnosti, - mluvit jako leader – probouzet talent a nadšení v druhých. • Motivace a pracovní výkon Když mají včely málo práce a je jakkoli narušená rovnováha vnitřního prostředí a vztahů v roji, tak včely opouštějí úl a odnášejí drahocenné zdroje pro svoji lepší budoucnost. Tak jako včelař, tak i leader musí být citlivý a vnímat dynamiku dění a atmosféru ve svém týmu a uplatňovat opatření, která směrují energii všech jedním směrem k dosažení cíle. Pokud si dění v týmu nevšímá, nestará se o jasné kompetence a zadání pro každého, zažívá stejnou frustraci a bezmoc jako včelař, kterému ulítly včely… - koho mám v týmu, jak chce a jak umí, - faktory vnitřní a vnější motivace, jak je používat, - stanovování a komunikování cílů, vizí, hodnot, - delegování a hodnocení úkolů, koučování a rozvíjení talentu. • Týmová spolupráce, emoce a vztahy v týmu Zdravý a silný roj dokáže svým výkonem a medovými výsledky „za každého počasí“ přinést včelařovi radost a pocit zadostiučinění a smysluplnosti práce. Optimálně obsazené funkce, motivování týmu k výkonu, prostor pro růst a rozvoj, sdílení zkušeností starších s mladšími, výkonné a zaujaté vedení… a medový výnos se třpytivě hrne (resp. cíle budou naplněny). Každý má v týmu své místo, svůj potenciál. Ve včelím roji i ten trubec, který nenosí nektar, nestaví plástve, ujídá ze zásob a rodí se jen proto, aby předal svůj biologický potenciál třeba úplně cizí královně, má v úlu důležitou roli v soudržnosti roje - udržovatele vztahů a řešitele konfliktů. Když je takových málo, tým se zhusta přestává věnovat své práci a cíl či "medová úroda" je ohrožena… - osobnost člověka - dovednosti, schopnosti, kompetence, - sociální/emoční inteligence, konflikty a vzájemný respekt, - synergie týmu, týmové role a jejich přidaná hodnota.
|